Monday, August 21, 2006

Vakantie 2002 Deel 2

Een herpublicatie van het vakantieverhaal van de W94 vakantie in 2002

Een van de verhalen van de vakantie

Hoofdstuk 2: vrijdag


Eerste mijlpaal Luik onder het genot van Miranda (???...RED) rijden we Luik dus maar weer uit, op weg naar Luxembourg.
Eerste stop van +/- 9:30 tot 10:10. T + M doen frisbee, Daan vindt PB, zij het dat hij de only-18-versie weet te laten liggen, na deze uiteraard wel ingezien te hebben. PB siert nu het dashboard.
Thijs kent weinig problemen tijdens het rijden (tot de eerste stop): "Je wordt ermee geboren, of anders moet je het leren. Dat laatste heb ik gedaan, maar dan wel (meteen) verdomd goed. Het is duidelijk dat Daan er wel mee geboren is." Aart: "Thijs was goed tot goed". Daarna stijgt de vakantievreugd tot grote hoogte wanneer Thijs' eerste sigletje, De Bom, wordt gedraaid door DJ Aart ("give it all up"), hoewel Pepijn vol blijft houden dat het een nummer van Doe Maar betreft.

Inmiddels Luxemburg uitgetuft. Na uiteraard eerst nog effe goedkoop getankt te hebben. Hoewel niemand zeker weet of dit wel waar is. Daan: " Maakt niet uit als ik maar het grietje achter de kassa kan flirten." Natuurlijk moest de Playboy wel even uit het zicht.

De weg glijdt soepel onder ons door. Nog 25 km tot Nancy. Else: " Wat een goed nummer!" over de Working Class Hero van ene J. Lennon (I am the Walrus). Daan: "Wat? Heb ik een afslag gemist?" Pepijn: "Nee, een rotonde." Aart (call me DJ Aart) draait lustig door. Else gaat door (uit?) haar dak. DAt komt misschien ook door de gaten in het wegdek en de sportief-stugge vering van de bus. Daar zit overigens ook een interessant geluidje in. In die vering dan. De weg houdt natuurlijk gewoon z'n bek. Nee, die vering dan. Die weet van geen ophouden. Het zou me niets verbazen als we daar nog meer van gaan horen. Let op mijn woorden. En onthoud ze ook verdomme! Ik zeg ze niet voor niets, dunkt me. Hoewel het nu toch op lijkt dat ik aan het raaskallen ben geslagen. Gelukkig kan ik de schuld gewoon aan de stemmetjes in mijn hoofd geven (hoewel die zich tot op heden redelijk gedeisd houden)... (Aldus Thijs)

Nu, 12:30, is de sfeer vrolijk en gezellig: Daan rijdt onverdroten voort. kaartlistige Aart rijdt bij, Thijs, Pep, Else en Misja discussieren over vrouwen die hun lichaam 'verkopen' voor macht - of dat denken te doen.

15:30 en we houden het even kort en zakelijk
plaats: bij nuit-sans-george (silly name) even gepauzeerd, maar het is eigenlijk te warm om te frisbieen (De schrijver van dit stukje wist ook niet met hoeveel "e" 's het werkwoord van "frisbee" te maken. Toch makkelijk om dat in een handschriftje een beetje weg te priegelen en dat aan de typmiep over te laten! RED).
Daan is - ik zweer het - een interview uit de PB aan het lezen.

In Gigney-sur-Saone zijn we om 16:15 aangekomen, alwaar we door de nederlandse receptiebemanning vrolijk zijn toegesproken: " Toen ik dat busje zag, dacht ik : O, dat zijn geestelijk gehandicapten." Na nog wat nader geneuzel (o.a. omtrend de betekenis van M*A*T*H) en de overhandiging van 45 currency units zijn we naar onze plaats geloodst door een dame op een golfkarretje. TMA hebben toen de poel uitgechecked terwijl D de complete biervoorraad bijn heeft verorberd (geholpen door P.). Pepijns gedrag werd door Thijs als "ongediciplineerd" bestempeld toen deze, zonder dit aan te kondigen naar de wc liep - Aart Heijboer - M*A*T*H News - Gigney-s.-Saone.

No comments: