Monday, June 27, 2005

Ontmaskerd
FireOnBoat2
Het is me nooit eerder overkomen - gillende brandweerauto's die langsgieren, een paar meter verderop stoppen en kennelijk op zoek zijn naar iets om te blussen. Verbaasd keken Pepijn en ik om ons heen, ik riep nog vrolijk 'ha ha, maar er is geen rook te bekennen', totdat we iets verder langs de Piet Heinkade fietsten en warempel een behoorlijke rookpluim langs een bouwplaats zagen waaien.

Tsja, en toen pakte ik natuurlijk de camera en werd steeds nieuwsgieriger - we waren getuige van een fikkie, LIVE! Het bleek uiteindelijk om een boot te gaan aan de IJkade (de brandweerauto's hadden ook grote moeite het vuur te vinden en reden eerst wanhopig heen en weer over het bouwterrein). En eerlijk gezegd was het best spannend om even lekker te gaan staan kijken. Ook ik ben dus zo'n door mij altijd verguisde ramptoerist...Misschien moet ik me maar gaan aanmelden bij het Parool, dan kan ik me nog verschuilen achter een journalistieke invalshoek.

[meer actiefoto's staan hier: Brandje blussen]

No comments: