Tuesday, April 15, 2008

Ruimte

Het begon met de fietsen. Het waren er al een flink aantal, zeker gezien het aantal fietsenrekken, maar nu mijn straatje in rap tempo aan het veryuppen is, worden het er nog meer. En niet alleen dat: de fietsen worden ook steeds groter (bakfiets.nl en dat soort dingen).

Nu begint de parkeerruimte ook schaars te worden. Niet dat ik daar een probleem mee hebt, maar het is grappig om te zien dat mensen steeds wanhopiger worden. Zo liep ik vanavond op terugweg van de groenteturk nietsvermoedend over de stoep. In mijn ene hand duidelijk een zak wilde spinazie (om samen met een uitje, knoflook, peper en pijnboompitten door de pasta te doen, yum!), in mijn andere hand (iets minder duidelijk) twee sinaasappels, een netje uien en een grapefruit.

Plotseling stopt er middenin de straat een auto en vraagt de bestuurder aan mij of ik niet toevallig van plan was om met mijn auto een parkeerplek te verlaten...

Wat zou de volgende fase zijn in de veryupping van een straat?

No comments: