Tuesday, March 08, 2005

Goedenavond .....

Terwijl ik vrolijk sta te koken ( Lamsworst met een gevulde paprika met aubergine en rijst) gaat de telefoon. Heel even denk ik "ha zal m'n moeder wel zijn" wetende dat het niet zo is. Ik had haar immers nog 2 uurtjes eerder nog gesproken. Maar goed aan de andere kant van de lijn klinkt een plichtmatige vrouwenstem:

troela :"Goedenavond met Durion Energie, spreek ik met de heer Benden".
ik: "Ja"
troela: "Bent u aangesloten bij NUON ?"
ik: "eeuhm mevrouw wie bent u en waarom belt u ?".
troela: "Ik ben van Durion en waarom ik bel ben ik u nu aan het vertellen"
ik: "Nee hoor u bent mij vragen aan het stellen"
troela: "Ja dat was omdat ik wou weten of u bij NUON bent aangesloten"
ik: "Aha, sorry hoor maar hier heb ik geen zin"
troela: "Mag ik u vragen waarom u niet met mij wilt spreken ?"
ik: "mevrouw gaat u ophangen of moet ik dat doen ?" (*)

Machtig mooi hoor om zo'n telefoon troela in totale verbijstering achter te laten.
Volgende keer ga ik eens wat kinkier zinnetjes proberen.


(*) ere wie ere toekomt deze heb ik van onze Grote Thijs

No comments: