Tuesday, May 04, 2004

Nieuw

Hoewel de spanning vanwege de nakende bezorging van mijn enorme stapel boekjes bijna niet meer te dragen is, ben ik toch al zeer tevreden: vanmorgen, op de dagelijkse route naar de faculteit toe, heb ik weer een nieuw woord geleerd. Het gebeurde toen ik de trambaan overstak, net terwijl er een tram aan kwam rijden. Het was echter niet zomaar een tram, maar een heuse meettram. Zo'n soort voertuig kende ik nog niet, en vrolijk voegde ik het aan mijn rijtje met vervoermiddelen toe. Hoewel, misschien mogen alleen bepaalde mensen meerijden in de meettram. Mensen die meten. Ik heb proberen te bedenken wat de mensen in de meettram meten. Of de meettram zelf natuurlijk. Zonder resultaat helaas, maar dat mocht de plezierige stemming niet bederven. Vanaf nu af aan kan ik over straat in de wetenschap dat er meettram(s?) rijden in onze stad!

No comments: