Wednesday, April 14, 2004

Bord

Onderaan het dijkje bij het CWI staat een bord. Het is een waarschuwend bord, of eigenlijk een bevelend bord, of, nu heb ik het juiste woord gevonden, een verbiedend bord. "Verboden te graven" zegt het bord. Zo'n bord staat er niet zomaar, lijkt me. Je vindt zo'n bord immers niet midden in de stad, of op het strand. Dat betekent dat er een tijdje terug, toen het bord er nog niet stond, wel degelijk gegraven is in het dijkje. Maar waarom? vraag ik mezelf elke keer dat ik langs het bord fiets af. Waren mensen op zoek naar wormen voor het vissen, zitten er heimelijk waardevollen voorwerpen in het dijkje, of probeert iemand stiekem de Watergraafsmeer weer onder water te zetten? We zullen er helaas nooit achter komen, want ik neem aan dat nu het bord er staat, er niet meer gegraven zal worden.

No comments: