Wednesday, October 08, 2008

Kwartiertje

Vandaag na een aantal jaar even terug op de UvA. Om een praatje te geven over hoe leuk het allemaal is in het bedrijfsleven (want dat is het namelijk, in ieder geval bij mijn bedrijfje). De Hartog-boterhammen waren natuurlijk nog steeds weg. De schier ondrinkbare koffie uit de grote metalen ketel was vervangen door een bijna even ondrinkbare (gok ik, want niet geprobeerd) DE-automaat, jeweetwel, zo'n rode. Niet schokkend. De collegezalen waren er ook nog allemaal, hoewel mijn wenkbrauwen even omhoogschoten toen ik het nieuwe meubilar zag: kekke houtkleurige tafeltjes in P.014, dat had ik niet verwacht.

Maar de echt onverwachte, zeg gerust revolutionaire verandering was niet iets tastbaars, maar een afspraak: het academisch kwartiertje. Dat is namelijk verplaatst en nu een kwartier eerder. Dat kan blijkbaar zomaar. Zonder dat alle nog levende alumni er over worden geraadpleegd. (Hoewel het ook goed zou kunnen dat ze wel zijn geraadpleegd zonder mijn medeweten omdat ik succesvol alle alumnipost heb weten te vermijden.) Hoe lang zou dat kwartiertje begonnen zijn op het hele uur? En waarom is het vervroegd? Dat zou ik nou wel eens willen weten.

No comments: