Thursday, November 24, 2005

Verschil

Vanmorgen weer even heel duidelijk geconfronteerd met de verschillen in vriendelijkheid tussen mensen:

om 10 uur 's ochtends kwam iemand mijn gaskachel repareren. Dat dacht ik tenminste: in de praktijk bleek het ding helemaal niet stuk, alleen wist ik blijkbaar niet hoe ik hem aan moest steken. De reparateur legde het mij echter vrolijk en vriendelijk twee keer uit, en verliet fluitend mijn optrekje.

Op de VU aangekomen lopen twee types mijn kamer binnen en vragen of ze mijn telefoon mogen gebruiken omdat er een collegezaal blijkbaar dubbel geboekt is. Ze staan vervolgens vijf minuten te bellen - en mijn van mijn werk af te houden - en verlaten vervolgens zonder gedag te zeggen, laat staan mij te bedanken voor het beschikbaar stellen van mijn toestel en mijn tijd, mijn kamertje. Tsssssssss....

No comments: