Tuesday, December 14, 2004

Razend

Van buiten lijk ik kalm, maar van binnen ben ik razend. Ik had een mooie poster op de deur van mijn kamertje op de VU geplakt. Gewoon een onschuldige poster van een workshop - namelijk de jaarlijkse Studiegroep Wiskunde met de industrie, die nota bene aan de VU zal worden gehouden. Deze poster maakte de verder foeilelijke en van een onwaarschijnlijke combinatie van foute kleuren verf voorziene gang meteen een factortje vier vrolijker.

Maar vanmorgen, je raadt het al, was de poster opeens weg. Foetsie. In rook opgegaan. Alleen een afgescheurd hoekje herinnert nog aan zijn verfrissende aanwezigheid.

Navraag leert dat het verboden is om iets op je deur te plakken. En blijkbaar mogen mensen dan ook zomaar zonder te vragen posters van je deur rukken en wegsmijten. Maar er wordt mij verteld dat als ik heel graag in de omgeving van mijn deur iets wil vertellen, ik wel een prikbordje van 20 bij 30 centimeter naast mijn deur kan krijgen. Zucht.

No comments: